Platformă digitală de e-learning lansată în Oradea
O viziune inovatoare pentru procesul de învățare
S-a lansat proiectul „Împreună transformăm școala”, primul proiect educațional din România ce va pune în funcțiune o platformă digitală de resurse educaționale e-learning (Learning Management System – LMS), destinată elevilor, profesorilor și directorilor.
În prezența a peste 50 de cadre didactice, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Bihor, reprezentanți ai Asociațiilor de studenți și parteneri, Asociația Nistor Bădiceanu a lansat miercuri, 30 martie a.c., proiectul „Împreună transformăm școala”, primul proiect educațional din România ce va pune în funcțiune o platformă digitală de resurse educaționale e-learning (www.elearning-anb.ro). Prin intermediul cursurilor e-learning, a cursurilor de formare profesională continuă și a programelor de mentorat, Asociația Nistor Bădiceanu dorește să încurajeze o abordare inovatoare pentru activitățile de învățare, predare și management școlar.
Oradea devine astfel orașul promotor al lansării unui proiect ce se axează în special pe metodele de învățare-predare hibride (blended-learning), o metodă pedagogică specifică prin care se integrează soluții și conținut multimedia din online în învățarea față-în-față de la clasă, transformând actul de predare și lecția în unele mai compatibile cu mintea generației digitale actuale.
“Este o inițiativă nouă care vine în întâmpinarea cadrelor didactice, a elevilor și a părinților. Un program generos care asigură o parte din nevoile de formare a cadrelor didactice și care se pliază pe strategia Ministerului Educației și a Inspectoratului Județean Școlar Bihor. O inițiativă care se adaugă programelor pe care Inspectoratul Școlar le desfășoară în prezent. Așadar, avem un proiect integrat, care cu siguranță va fi primit cu receptivitate de către profesori, motiv pentru care vom sprijini implementarea cu succes a proiectului”, transmite Florin Negruțiu, Inspector Școlar pentru Proiecte Educaționale.
Proiectul de economie socială „Împreună transformăm școala”, implementat de către Asociația Nistor Bădiceanu, promovează abordări pedagogice inovatoare adaptate nevoilor de învățare a elevilor generației digitalilor nativi din ziua de azi.
„Obiectivul nostru este să oferim creatorilor de educație metode și instrumente relevante pentru actul pedagogic cotidian. În acest sens, în cadrul proiectului cu finanțare europeană nerambursabilă, se va implementa o platformă digitală cu resurse educaționale cu adresabilitate națională și un program de formare pedagogică destinat profesorilor din învățământul preuniversitar bihorean, program de formare continuă susținut gratuit pentru 400 de profesori. De asemenea, ne-am asumat susținerea a minimum 50 de sesiuni de educație remedială pentru copii aparținând grupurilor vulnerabile și atribuirea unei burse anuale cu numele Nistor Bădiceanu ce va fi acordată unui tânăr student din mediul rural care provine dintr-o familie cu status socio-economic redus.”, afirmă Alin Nistor Bădiceanu, Președintele Asociației.
Proiectul se bucură și de susținerea Cypher Learning, o companie specializată în furnizarea de platforme de învățare pentru organizații din întreaga lume, care este unul dintre cei mai importanți parteneri implicați în implementarea acestuia. „Suntem bucuroși să sprijinim Asociația Nistor Bădiceanu în furnizarea de educație de calitate cursanților lor cu ajutorul platformei noastre. „Aceasta este o oportunitate minunată pentru profesori de a utiliza platformele de învățare în cursurile lor și de a-și încuraja elevii să continue să învețe în ciuda oricăror provocări”, a declarat Graham Glass, Fondator al CYPHER LEARNING.
Inițiativa „Împreună transformăm școala” reprezintă un model nou de studiu și aprofundare pentru țara noastră, fiind deja utilizat la nivel global, însă care se implementează pentru prima dată în România sub această formă. Prin implementarea acestui proiect, membrii Asociației Nistor Bădiceanu își propun să contribuie la crearea unui mediu școlar centrat pe nevoile elevului, care este încurajat astfel să dobândească o atitudine pozitivă și proactivă față de școală, față de învățare și actul pedagogic de calitate.